donderdag 8 maart 2012

Rose goes NBA!!

Hee lieve allemaal,

Jason Maxiell en ik (voor de tweede keer met hem op de foto!!)
Jonas Jebeko en ik. (hij is mijn favoriet)
Er is heeeel veel gebeurd de laatste tijd, maar het belangerijkste eerst. Ik ben op 6 maart 2012 naar een NBA wedstrijd gegaan. Het waren de Detroit Pistons tegen de LA Lakers. Maar het was een dinsdag dus eerst moest ik gewoon naar school.....dat duurde zo lang want ik kon natuurlijk niet wachten op naar huis te gaan en naar de wedstrijd te gaan. Toen school eindelijk voorbij was ging ik me thuis gelijk omkleden, ik deed natuurlijk een Pistons jersey aan! Toen gingen we op weg (Sandra en ik) het was ongeveer 1,5 uur rijden. Onderweg stopten we bij de Boston Market en daar had ik een heerlijke kipsandwich. Echt heel lekker! Daarna verder opweg naar The Palace (=naam van het stadion). Toen we er bijna waren begon ik alles een beetje te herkennen van de vorige keer dat ik daar was met mijn vader. Voor dat ik het wist hadden we de auto gepakkeerd en liepen we naar binnen. We moesten 5 minuten wachten voordat de deuren open gingen dus we hadden een perfecte timing. Toen de deuren open gingen waren we gelijk binnen, ze hoefden alleen maar ons kaartje te scannen en dat was alles. Toen waren we dus binnen en we gingen gelijk Meneer Einstein (de fotograaf van de Pistons) opzoeken. Hij stond op het veld dus dat was ons doel, maar er was natuurlijk beveiliging. We vertelde de beveilig dat we Einstein moesten spreken en de beveiliging zei: "O, are you that girl from Amsterdam?" Ik wilde niet helemaal uitlegen dat Amsterdam geen land is en dat ik daar niet woon dus om maar het veld op te mogen heb ik gezegt dat ik inderdaad uit Amsterdam kwam ;) We stonden dus op het veld en om ons heen waren allemaal reuzachtige basketballers aan het warm lopen. Ik herkende Mnr. Einstein meteeen en we raakten gelijk aan de klets :) Hij vroeg of ik Jason Maxiell kende en hij wees naar een speler, mijn reactie was "Ja hoor die heb ik de vorige keer ook ontmoet". En ik mocht toen met hem op de foto. Daarna kwam er hele lange het veld op lopen (2.08m) hij kwam uit zweden. Dus we hadden gelijk een Europese connectie ;) Ik mocht ook met hem op de foto en na de wedstrijd was hij mijn favoriet, Jonas Jerebko! Daarna moesten we het veld af want Einstein moest gaan werken. We gingen naar onze stoelen en die waren erg goed. We zaten aan het gangpad dus we konden makkelijk even weg zonder mensen tot last te zijn. Omdat we zo vroeg waren hadden we nog ruim een uur!! Dus toen gingen we om het hele stadion heen lopen en daar waren allemaal kraampjes en kleine Pistons winkeltjes. Toen vloog de tijd weer eens en de wedstrijd begon! Eerst was iedereen helemaal voor de Lakers het leek wel alsof het hun thuiswedstrijd was. De Lakers stonden heel erg voor maar ik had gewoon het gevoel dat de Pistons konden winnen. De Lakers waren eerst erg zeker van hun spel maar toen opeens stond het gelijk tijdens de pauze. Toen ging het nek aan nek en het was reuze spannend!! Aan het einde stonden de Lakers met 2 punten achter en ze hadden nog maar een paar seconden. Kobe speelde slim en op de laatste seconde schoot hij de bal er in. Het was gelukkig geen driepunter dus het spel stond nu gelijk. Doorom kregen ze een extra 5 minuten. En aan het einde van die 5 minuten stonden de Pistons met 3 punten voor en hadden dus gewonnen!! Het was echt een ongeloofelijk mooie wedstrijd en ik heb erg genoten! Ow en opweg naar huis kwamen we nog drie bussen tegen en wij denken dat dat wel een Lakers bussen konden zijn. Het was echt een geweldige avond! En ik kan nog steeds niet geloven dat dit alweer mijn vierde NBA Wedstrijd was! En ik wil zeker naar nog veeeeel meer (ooit).

Maar behalve dit is er nog veel meer gebeurt. We hebben echt heel erg veel verhuisd! En we zijn (eindelijk) bijna klaar. We wonen eigenlijk al wel in het nieuwe huis maar er staan nog een aantal dingen in het ouder huis. Ik deel dus officieel een kamer, en het is echt super gezellig!! We kijken elke avond gezellig samen nog even wat tv en elke ochtend maakt Kathy mij wakker. (zelfs in het weekend) Afgelopen weekend lag ik lekker in mijn warme bedje te snurken en opeens word ik wakker en staat Kathy op mijn bed te springen, haha. Op school is verder alles een beetje hetzelfde. Maar omdat basketbal is afgelopen heb ik na schooltijd wel opeens heel veel tijd. Dus om toch maar een beetje actief te blijven ga ik joggen! Ja, ja, ik weet ook niet hoeveel daar daatwerkelijk van terecht komt maar ik ga het proberen. Ik heb met dank aan Mnr. R. Herder een goed schema en ik ga vandaag gelijk beginnen! (hopelijk)

Ow en ik ben hier alweer bijna 7 maanden, het is echt niet normaal hoe kort maanden eigenlijk zijn! In Nederland gaat de tijd nooit zo snel. Ik ga over precies 101 dagen naar huis! Ow wat nog wel een nieuwtje is, het weer is hier echt vet mooi. We hadden gisteren 16 tot 19 graden en een paar dagen geleden nog sneeuw. Het is echt heel appart. Vandaag voelt het alsof ik gewoon in Nederland ben want, je raad het al, het regent! Haha, en aangezien Michigan toch wel een beetje op Nederland lijkt qua landschap is het net alsof ik gewoon thuis ben, haha.

Ow ik heb nog een avontuur beleefd! Ik heb een paar dagen geleden Nederlandse pannenkoeken gebakken. Maar aangezien ik daar niet erg goed in ben ging het een beetje fout. Ik heb gewoon niet het geduld om te wachten tot de pannenkoek goed is om om te draaien. Dus ze gingen een beetje kapot. Maar een paar (stuk of 3/4) waren goed gelukt. En iedereen vond ze ook erg lekker, behalve Kathy want die had ze niet geproeft, want zij proeft niks.

Maar goed....verder gaat alles nog steeds erg goed! Op school heb ik alleen maar A's en een B+. Dus dat is allemaal dik in orde ;) Ik ga er nu weer vandoor!

Peace.
Roselique

1 opmerking:

  1. Hi Roselique,

    GEWELDIG!

    wat leuk dat je Jason Maxiell na 3 jaar weer hebt ontmoet. Einstein is toch echt een toffe peer he? Weer een super exchange student ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen