zaterdag 7 april 2012

Springbreak!

Hee lieve Nederlanders!

Het was afgelopen week springbreak! Eindelijk! We hebben er lang op moeten wachten maar het heuchelijk feit was eindelijk daar. De vrijdag voor springbreak was gelukkig maar een halve dag school dus dat was snel voorbij! We hebben het lekker rustig aan gedaan, we konden niet heel veel bijzonders doen want Jessica en Kathy hebben allebei een baantje dus ze waren druk aan het werk de hele springbreak! Hier een overzicht van wat ik deze week heb gedaan, ook al is de week nog niet helemaal voorbij, hier komt ie:

Jessica had 1 vrije dag en die hebben we nuttig besteed. We gingen naar een super grote mall, namelijk de grootste in Michigan. Het was super! Ze hadden honderden winkels. We hadden Trista gezellig meegenomen maar helaas kon Kathy niet mee want die moest werken. We hebben daar zo'n  6 uur achter elkaar non stop gewinkelt. Ik heb niet heel veel gekocht, een shirt een vest en een cadeautje voor mijn lieve broer Robert (maar wat dat is blijft nog even een verassing). Jessica heeft in die mall haar prom jurk gekocht het is een hele vel gekleurde jurk erg bijzonder maar erg mooi! De mall hete Great Lakes Crossing voor de google mensen onder ons ;) Het was vlak bij The Palace (dat is het stadion waar de Detroit Pistons spelen). We hebben ons daar heel erg vermaakt!

Verder heb ik iets nieuws geleerd Kris had het over shoarma en ik werd wild enthausiast ik vertelde hoe lekker ik dat vond en dat ik er helemaal gek op ben. Ze keken mij verbaasd en en Mom en Kris vroegen of ik shoarma voor lunch wilde...NATUURLIJK wilde ik dat! Daar zegt Roos geen nee tegen! Dus wij op pad en gingen shoarma eten, maar toen we bij het restaurant aankwamen zag ik geen shoarma :( Het was heel erg anders dan ik het gewent ben in Nederland. Ik had maar iets randoms bestelt en het was GEEN shoarma in mijn Hollandse ogen. Ik weet niet wat het wel was. Kris en Mom vonden het prima shoarma.....dus dat is een GROOT verschil tussen Nederland en Amerika.

University of Michigan
In het begin van mijn springbreak ging ik met Ballee, Andy en Toey op stap. Ballee en Andy zijn getrouwd en Ballee is mijn Area Rep. Allebei zijn ze super aardig. Toey is een uitwisselingsstudent uit Thailand en ik ken haar al zolang als ik hier ben! We gingen gezellig naar Ann Arbor. Eerst gingen we naar Michigan College daar hebben we de campus bekeken en lekker rond gelopen. Daarna gingen we naar een Thai bijeenkomst daar hadden ze allerlei dingen over de Thaise cultuur en ook Thais eten (niet een aanrader). Toen het eten op was kregen we een voorstelling te zien die ons ook van alles leerde over de thaise cultuur...het was niet echt geweldig...Toen dat afgelopen was kwam de highlight van de avond....we gingen naar Ben and Jerry's!! Daar hebben ze, zoals iedereen weet, het lekkerste ijs ter wereld! Ik had "Strawberry Cheesecake" in een hoorntje. Echt goddelijk! De ijsjes waren op en we gingen terug naar huis.

Verder ben ik slechts 1 keer naar de bioscoop geweest, dat is niet heel veel vergeleken met normaal. Ik ging met een goede vriend van me naar de Titanic 3D. Het was heel gezellig maar wat een lange film zeg...ik had hem 1 keer eerder gezien maar was vergeten dat het zoooo lang was. Kathy zou ons ophalen als het afgelopen was en we kwamen dus erg laat thuis. Toen ik thuis kwam was ik klaar om naar bed te gaan en toen vroeg Kathy mij of ik met haar Narnia wilde kijken (het was ongeveer 12:40 in de ochtend). Maar ik ben de beroertste niet dus dat deed ik maar. Wij Narnia kijken en daarna naar bed...maar omdat we een kamer delen natuurlijk nog vlink kletsen tot de zon bijna op kwam ;) We hadden een hoop bij te kletsen omdat ik Kathy die hele week nog niet gesproken had omdat ze zo druk was met haar baan. Het was super gezellig!

Behalve dat allemaal zijn we natuurlijk vaak uit eten geweest deze week, maar dat doen we eigenlijk altijd wel. Ik moet maandag ( 09-04-12) weer met school beginnen. Dat word erg wennen! Heerlijk zo'n weekje vrij.  Morgen (08-04-12) is het hier pasen en volgens mij is dat in Nederland pas aan het einde van de maand, ik kan het natuurlijk fout hebben...Ik weet nog niet precies wat we met pasen gaan doen maar we hebben in ieder geval een hele grote ham gekocht, dat schijnt hier te horen op pasen!

Maar goed, vandaag is een erg bijzonder dag, zoals iedereen dat waarschijnlijk wel weet! Mijn lieve moeder is namelijk jarig! Ze is 50 jaren jong en ik wil haar van harte feliciteren! Als cadeautje heb ik haar een tijdschrift en een lange brief gestuurd! Het tijdschrift ging uiteraat over Bruce Springsteen!

Verder is er in Nederland ook het een en ander gebeurt mijn lieve zus is voor de 3e keer aan haar neus geopereerd. Ik vond het best spannend omdat ik niet even langs kon komen voor ziekenbezoek. Ik heb op de dag van de operatie en de dagen erna wel heel veel contact met haar gehad zodat ik volledig op de hoogte was! De operatie is geslaagd dus ik ben blij!

Ik ga er weer vandoor...tot snel iedereen! Ik kom de 18e weer terug en dat is al over 71 dagen!! Niet te geloven hoe die tijd vliegt! Nog een hoop te doen voor die tijd dus er komen vast nog een hele hoop blogs ;)

Dikke kus,
Roselique




1 opmerking:

  1. Breaking news........
    Toen wij zaterdagavond thuis kwamen, zagen wij een 50 in de tuin staan op nummer 4, wij dachten dat er 50 paaseieren verstopt waren, dus wij vlogen de tuin in (voordat nummer 2 ons voor zou zijn)!!!!! maar...... geen paasei te vinden, roelof balen,chagarijnig dat was niet normaal!!!!!! Dus daar ga ik vandaag even een hartig woordje met nummer 4 over spreken!!!!
    Over nummer 2: die zijn druk voor de cascaderun aan het trainen, Sophie die rent de stenen uit de straat zo snel!!!!Hendrikus nou die zie je niet eens die gaat als een speer, Alice zie ik helemaal niet die is nog sneller dan het licht maaarrrrrrr volgens mij gaat Julian het winnen!!!!! nr. 3 en 3a zijn druk met allerlei kunstwerken!!! En vandaag kookt Roelof weer bloemkool als dat geen nieuws is hahaha!!!Zo Roos, nu weet je alles weer van de Holtmaden! Toppie Joppie dat ik je op de hoogte hou hé!!!! Wat fijn dat jij het zo naar je zin hebt echt SUPER!!!!!!! Geniet nog maar lekker, voordat je het weet zit je weer in het bruisende (????) Hoogeveen!!!!!! Doeiiiiiiiiii Roos tot de volgende keer maar weer!!!!!!groetjes van 3 B

    BeantwoordenVerwijderen